Samtykkeerklæring
Forklaring
Alle deltagere bliver vist oplysningserklæringen, når de opretter en bruger.
Hvis du ønsker at behandle deltagernes personoplysninger udover til at gennemføre det nuværende valg, kan det være nødvendigt at indhente deres samtykke. Hvis I fx gerne vil kunne kontakte deltagerne igen ved næste valg, skal I have deres samtykke til det.
Hvis du indsætter en samtykkeerklæring og aktiverer den, skal deltagerne aktivt give deres samtykke til den indsatte tekst, når de opretter en bruger.
Webtilgængelighed
Husk at formatere teksten, så den er webtilgængelig. Få eventuelt hjælp fra jeres kommunikationsafdeling eller en hjemmesideansvarlig, hvis du ikke selv ved, hvad det indebærer.
Trin for trin
-
Trin 1: Administration af Samtykkeerklæring
Fra forsiden skal du:
- Vælge Administration i topmenuen
- Klikke på Ekstern Hjemmeside
- Klikke på Samtykkeerklæring
Du står nu på siden administration af samtykkeerklæring.
-
Trin 2: Aktivér Samtykkeerklæring
Når siden skal slåes til, skal du sætte et flueben i feltet Aktivér og klikke OK.
Når siden skal slåes fra, skal du fjerne fluebenet i feltet Aktivér og klikke OK.
Når siden er slået til, vil deltagerne blive mødt af et krav om at godkende samtykkeerklæring ved oprettelse af deres konto.
-
Trin 3: Indhold
Indholdet af samtykkeerklæringen redigeres i en simpel teksteditor.
Da den skal indgå som en del af oprettelsesforløbet, er det ikke muligt at lave formatering.