Kontaktinformation
Forklaring
Den information du angiver under Kontaktinformation, vises flere steder på den eksterne hjemmeside:
- På en dedikeret kontaktside
- I topmenuen
- I bunden af alle sider i en såkaldt footer
Trin for trin
-
Trin 1: Administration af kontaktinformation
Fra forsiden skal du:
- Vælge Administration i topmenuen
- Klikke på Ekstern hjemmeside
- Klikke på Kontaktinformation
Du står nu på siden administration af kontaktinformation.
-
Trin 2: Kontaktinformation
Du skal først opsætte kommunens kontaktoplysninger.
- Kommunenavn
- Valgansvarlig afdeling
- Adresse
- Postnummer
- By
- Evt. telefonnummer
-
Trin 3: Digital kommunikation
Dernæst skal du opsætte muligheder for digital kommunikation til den valgansvarlige afdeling.
Du skal opsætte mindst en af enten Digital post eller E-mail.
Særligt om Digital Post
Fra koordinationsgruppens side opfordrer vi til, at man opsætter en dedikeret postkasse til at modtage Digital Post fra OS2valghalla. På den måde sikres det, at personoplysninger håndteres korrekt, hvilket kan være særligt relevant, når partitilhørsforhold kan indgå i kommunikationen med borgerne. Hvis du ikke selv administrerer Digital Post, skal du kontakte din IT-afdeling.
-
Trin 4: Logo
Til sidst skal du opsætte din kommunes logo.
Logoet bliver vist flere steder på den eksterne hjemmeside og brugt som knap til at retunere til forsiden.
Du kan enten klikke på feltet og gennemse din pc efter logo-filen eller trække den hen på feltet.
Særligt om logo
Bemærk at der er krav om, at I leverer logoet i formatet SVG. Det skyldes et ønske om, at den eksterne hjemmeside fungerer lige godt på mobil og computer. Hvis du ikke umiddelbart har adgang til kommunens logo som svg-fil, skal du kontakte kommunens kommunikationsafdeling.